IT Service Management & Control

Met IT Service Management (ITSM) moet IT worden afgestemd op de behoeften van de onderneming. De eindgebruiker staat hierbij centraal, maar ook controle en het beheer over diensten is een belangrijk onderdeel van ITSM. Aan ITSM is ITIL (Information Technology Infrastructure Library) onlosmakelijk verbonden. ITIL is namelijk een wereldwijd erkende verzameling van best practices voor IT Service Management.

IT Service Management veroorzaakt een verschuiving binnen het beheer van IT van het managen van losse onderdelen naar de focus op het leveren van end-to-end diensten met behulp van best practice proces modellen. Ook Computing Everywhere heeft als uiteindelijk doel om proactieve dienstverlening te bieden. Zo wordt data, gegenereerd door mobiele apparaten, steeds meer ingebed in het service management proces. Ook intern kan het bedrijf beter aan gebruikersbehoeften gaan voldoen. De trend moet gaan bijdragen aan een eenduidige interface en eenvoudig beheer.

Op deze special pagina en tijdens de beurs in november komt u meer te weten over IT Service Management & Control binnen Computing Everywhere.

Keynotes

Wel of geen OpenStack: The right tool for the right job

Internet Exchange - At the heart of the Internet

Door: Steve Seymour, solution architect EMEA, Amazon Web Services Door: Bart Matthijs Veldhuis, Computable Expert en cloud architect, Weolcan
In dit seminar word een globaal overzicht geschetst van OpenStack en zijn componenten. Er word gekeken in welke situaties OpenStack kan helpen, en in welke situaties OpenStack een minder goede match is. The presentation will explain the role of an internet exchange and how it ensures that the cloud is accessible regardless of whether its from a PC at home or office or even from a mobile device.