InfoCenter Big Data

Data is de nieuwe olie in een nieuw IT-tijdperk. Elke dag maken we 2,5 triljoen bytes aan data. Deze data is onder andere afkomstig van berichten op sociale media sites, digitale foto's, video's, documenten en afbeeldingen. Deze data noemen we Big Data. Door grip te krijgen op Big Data kunnen bedrijven omzet laten groeien, informatie, mensen en de organisatie beschermen en processen optimaliseren. Big Data stelt bedrijven in staat verder te gaan dan het traditionele data warehouse, zodat nieuwe inzichten worden gecreëerd en op basis van die inzichten strategische besluitvorming kan worden verbeterd.

My Marqit

Registreer je gratis voor de volgende voordelen:

  • Kosteloos toegang tot alle informatie
  • Onbeperkt downloaden van whitepapers
  • Altijd up-to-date via de Marqit nieuwsbrieven
E-mailadres
Wachtwoord
Wachtwoord [vergeten?]

Big Data voor Business

IBM bigdata lades

Analytische oplossingen voor Big Data bieden enorme kansen voor het transformeren van ondernemingen en zelfs hele branches. Wereldwijd onderzoek onder meer dan 1.100 business- en IT-verantwoordelijken heeft aangetoond hoe bedrijven business value uit Big Data kunnen halen door de inzet van deze analytics-tools. Echter hebben veel organisaties moeite om verzamelde data effectief om te zetten naar bruikbare inzichten in de behoeften van hun klanten. Benieuwd wat die inzichten voor gevolgen hebben op uw externe én interne operations? Raadpleeg onderstaande whitepapers voor de antwoorden!



Big Data voor IT

Dat de voordelen van inzichten uit Big Data voor Business Managers ongekend zijn, is inmiddels bekend en benoemd. Maar wat betekent de komst van Big Data eigenlijk voor uw IT-infrastructuur en IT-afdeling? Aanhoudende groei van databases, regelgeving rondom het langdurig bewaren van data en eisen aan dataopslag hebben namelijk grote invloed op operationele kosten, schijfruimte en performance. Bent u al op de hoogte van de gevolgen van de Big Data explosie voor uw IT-afdeling?



 

Big Data Analytics

Het verwerken van informatie en data spelen een steeds crucialere rol met betrekking tot het concurrerend vermogen van organisaties. De uitdagingen rondom het verkrijgen van de juiste informatie bij de juiste mensen op het juiste moment wordt steeds groter met het toenemende aantal informatiebronnen en gebruikers.

Analytics-tools voor Big Data kunnen bedrijven helpen bij het leveren van producten/diensten naar gelang de behoeften van de klant, het werven van nieuwe klanten, het vergroten van de winstgevendheid van huidige klanten en het behouden van de meest waardevolle klanten. Wat zijn de sterkten en zwakten van de verschillende tools? Welke tool is de beste keuze? En hoe kan ik deze tool vervolgens het beste implementeren in mijn IT-infrastructuur? De volgende whitepapers helpen u verder: