Helpdesk

In een zakelijk onderneming is een helpdesk een plaats die de gebruiker van de informatietechnologie kan bellen om hulp te krijgen bij een probleem. Binnen veel bedrijven is de helpdesk gewoon een persoon met een telefoonnummer die min of meer een idee heeft hoe problemen opgelost kunnen worden.

Binnen grotere bedrijven bestaat een helpdesk vaak uit een groep deskundigen die met het behulp van software problemen verhelpen. Deze software kan bijvoorbeeld de status van een probleem weergeven en bijhouden hoe vaak een zelfde type probleem zich voor doet. Daarnaast kunnen problemen door deze software worden geanalyseerd.

Veel andere voor komende namen voor een helpdesk zijn: Computer Support Center, IT Response Center, Customer Support Center, IT Solutions Center, enz.

 

Aansluitend op Helpdesk

My Marqit

Registreer je gratis voor de volgende voordelen:

  • Kosteloos toegang tot alle informatie
  • Onbeperkt downloaden van whitepapers
  • Altijd up-to-date via de Marqit nieuwsbrieven
E-mailadres
Wachtwoord
Wachtwoord [vergeten?]