Helpdesk software

In een zakelijk onderneming is een helpdesk een plaats die de gebruiker van de informatietechnologie kan bellen om hulp te krijgen bij een probleem. Binnen veel bedrijven is de helpdesk gewoon een persoon met een telefoonnummer die min of meer een idee heeft hoe problemen kunnen worden opgelost.

Automatisering

Binnen grotere bedrijven bestaat een helpdesk vaak uit een groep deskundigen die met het behulp van software problemen verhelpen. Deze software kan bijvoorbeeld de status van een probleem weergeven en bijhouden hoe vaak eenzelfde type probleem zich voor doet. Daarnaast kunnen problemen door deze software worden geanalyseerd. Een bedrijf kan door middel van helpdesk software processen automatiseren en de dienstverlening aan interne en externe klanten optimaliseren.

Voordelen

  • Verhogen van de klanttevredenheid door beter service management
  • Processen kunnen worden geautomatiseerd
  • Inzicht in al uw afspraken
  • Processen worden op elkaar afgestemd
  • Altijd toegang tot gegevens

Veel andere voorkomende namen voor een helpdesk zijn: Computer Support Center, IT Response Center, Customer Support Center, IT Solutions Center, enz.

 

Aansluitend op Helpdesk Software

My Marqit

Registreer je gratis voor de volgende voordelen:

  • Kosteloos toegang tot alle informatie
  • Onbeperkt downloaden van whitepapers
  • Altijd up-to-date via de Marqit nieuwsbrieven
E-mailadres
Wachtwoord
Wachtwoord [vergeten?]