ISM InfoCenter - IT Service Management 2.0

Mproof.nl - Waarom ISM?Anno 2012 is IT een volwassen vakgebied. Toch is het voor veel IT-afdelingen lastig om een goede samenwerking met haar klanten, vaak de business, aan te gaan. De klantwens wordt als complex ervaren en verandert voortdurend, ook al zijn de beschikbare middelen beperkt.

Tussen deze krachtenvelden dient een IT manager grip te krijgen of te behouden, zodat hij sturing kan geven aan zijn teams met als doel een hoge kwaliteit IT-dienstverlening tegen aanvaardbare kosten. Uiteindelijk zijn het de resultaten die tellen en waar men op afgerekend wordt.

Dit InfoCenter ISM geeft inzicht in herkenbare vraagstukken rondom IT Service management, mogelijkheden voor oplossingen en schetst een pad naar echte Business IT-alignment. Standaardiseren op diverse vlakken, met als uitgangspunt Integrated Service Management (ISM).

Dit InfoCenter wordt mogelijk gemaakt door:  Mproof: IT Service Management software specialist

Share |

My Marqit

Registreer je gratis voor de volgende voordelen:

  • Kosteloos toegang tot alle informatie
  • Onbeperkt downloaden van whitepapers
  • Altijd up-to-date via de Marqit nieuwsbrieven
E-mailadres
Wachtwoord
Wachtwoord [vergeten?]
 

Standaardisatie van IT-dienstverlening

Business IT-alignment staat op de agenda van veel IT-organisaties. Uit de CIO Study 2011 van IBM is gebleken dat CIO’s wereldwijd vinden dat ICT-medewerkers niet alleen verstand moeten hebben van techniek, maar ook over vaardigheden moeten beschikken om bedrijfsprocessen te snappen.

ISM - Standaardisatie van IT-dienstverleningIn de dagelijkse praktijk blijkt echter dat de IT-manager zich wel wil focussen op het samenbrengen van business en IT, maar beperkt wordt door operationele verantwoordelijkheden. Goed functionerende IT-beheerprocessen zijn een basisvoorwaarde en bieden ruimte voor deze focus. Bijzonder handig als je hiervoor een standaard beheerprocesmodel kunt inzetten.

Ontdek in deze informatieve whitepaper een andere kijk op IT processen en een unieke invoeringsmethode voor procesverbetering.

Standaardisatie van IT dienstverlening

 

Zelfsturende IT-dienstverlening

Het is ondertussen bekend dat er iets moet veranderen binnen de IT-afdeling. Maar hoe vind je de juiste oplossing?

ISM - Zelfsturende IT-dienstverleningIn service managementland zijn diverse aanbieders met oplossingen, meestal o.b.v. ITIL. Een volgende stap in de evolutie is gebaseerd op ITIL en ASL en is inmiddels bij veel organisaties in uiteenlopende branches succesvol geïmplementeerd.

Deze volgende stap in de evolutie is ISM - Integrated Service Management - een totaaloplossing met complete invoeringsmethodiek en geïntegreerd met ITSM tooling.

ISM - Zelfsturende IT-dienstverlening

 



 

 

Mproof.nl - Waarom ISM?

 

Volwassenheid in IT-dienstverlening

ISM - Volwassenheid in IT-dienstverleningIn de whitepapers (‘Standaardisatie van IT-dienstverlening’ en ‘Zelfsturende IT-dienstverlening’) is de ISM-methode en het ontstaan hiervan beschreven.

ISM - Integrated Service Management - maakt een einde aan de discussie over de complexiteit en consistentie van ITIL en gaat uit van een standaardmodel van zes processen, gebaseerd op ITIL en ASL.

ISM geeft organisaties de grip en ruimte om op resultaten en de business te focussen. Maar wat maakt nu het verschil? Wat zijn de kritische succesfactoren?

ISM - Volwassenheid in IT-dienstverlening

 

ISM in de praktijk

Integrated Service Management bij Koninklijke Visio

Integrated Service Management (ISM) bij Koninklijke Visio

Koninklijke Visio, expertisecentrum voor slechtziende en blinde mensen, stelt hoge eisen aan ICT en interne service. Een fusie in 2010 veranderde de inrichting van de organisatie en daarbij de verwachtingen van de beschikbare ICT.

"Als een organisatie groter wordt, vraagt dat om een volwassener aanpak en inrichting van de ICT-afdeling”, aldus Patrick van Leeuwen, hoofd automatisering.

De IT-organisatie stapte daarom over op een procesmatige manier van werken, op basis van Integrated Service Management (ISM) en op nieuwe, klantgerichte software: Clientele van Mproof.

Integrated Service Management (ISM) bij Koninklijke Visio