Document Management

Document management is het beheer van verschillende soorten documenten in een onderneming met behulp van computerprogramma's en-opslagsystemen.

Een DM-systeem maakt het mogelijk een onderneming en haar gebruikers om een document te maken of een papieren exemplaar in elektronische vorm op te slaan, te bewerken, af te drukken, processen vast te leggen. Ook is het mogelijk om audio en video te beheren.

Definitie Document Management

- documentbeheer, DM - Het beheer (management) van documenten (document) in een documentair informatie systeem (DIS). Omvat: het organiseren, beheren, terugvinden, publiceren, ontwikkelen, gebruiken en distribueren van documenten.

Afgekort: DM

Bron: ICT woordenboek Computable

 

 


Aansluitend op Document Management

My Marqit

Registreer je gratis voor de volgende voordelen:

  • Kosteloos toegang tot alle informatie
  • Onbeperkt downloaden van whitepapers
  • Altijd up-to-date via de Marqit nieuwsbrieven
E-mailadres
Wachtwoord
Wachtwoord [vergeten?]