IT Service Management (ITSM)

IT Service Management (ITSM) is proces-based en bedoeld om de verstrekking van informatie-technologie af te stemmen op de behoeften van de onderneming.

ITSM veroorzaakt een verschuiving binnen het beheer van IT van het managen van losse onderdelen naar de focus op het leveren van end-to-end diensten met behulp van best practice proces modellen. ITIL is een wereldwijd erkende verzameling van best practices voor IT Service Management

Een ITSM-Audit wordt gebaseerd op een analyse van de vier meest belangrijke prestatie-indicatoren op specifieke manieren.

  1. Groei en Waarde: Het bijhouden van een omzetgroei tegenover de investeringen en het gebruik van IT.
  2. Budget Afhankelijkheid: Het optimaliseren van het gebruik van de al beschikbare middelen en het vermijden van onnodige uitgaven.
  3. Risico-effect: Het evalueren van de gevolgen van risico’s die zijn genomen of vermeden
  4. Communicatie-effectiviteit: De behandeling van feedback van feedback van klanten en het meten van klanttevredeheid.

Een grondige ITSM-Audit biedt leidinggevenden en beheerders handvatten om mogelijke probleemgebieden te identificeren. Om ITSM optimaal in te kunnen zetten is het van belang dat de verantwoordelijken hier voor beschikken over de juiste certificeringen.

 


Aansluitend op ITSM

My Marqit

Registreer je gratis voor de volgende voordelen:

  • Kosteloos toegang tot alle informatie
  • Onbeperkt downloaden van whitepapers
  • Altijd up-to-date via de Marqit nieuwsbrieven
E-mailadres
Wachtwoord
Wachtwoord [vergeten?]