E-commerce & Web Content Management: Het perfecte koppel of een vluchtige affaire?

E-commerce & Web Content Management: Het perfecte koppel of een vluchtige affaire?

04-06-2014ENOnderzoek

Veel corporate websites kennen een gespleten persoonlijkheid – de ervaring op de brand marketing site is compleet anders dan die van de webshop. Web Content Management (WCM) en eCommerce platforms hebben altijd verschillende doelen gediend, maar de functionaliteiten gaan steeds meer overlappen.

Hedendaagse marketeers willen namelijk verhalen over het merk of het product vertellen via personalisatie en contextualisatie van content en interactieve digitale ervaringen. Hierdoor bekijken veel business- en IT-managers, die op dit moment vertrouwen op hun e-commerce platform om ongestructureerde content te beheren, of het toevoegen van een WCM platform leidt tot verbeteringen bij het leveren van hun online digitale ervaring.

Maar welke overwegingen moeten business-, IT- en e-commerce managers nemen om een digitale klantervaring te kunnen realiseren die consistent is en ook het aankoopproces ondersteunt? Dit rapport van Forrester schetst de voor- en nadelen van het samenvoegen van WCM- en eCommerce platformen.

Ons aanbod is vernieuwd! Deze whitepaper is niet meer beschikbaar. Kijk hieronder voor meer recente whitepapers over dit onderwerp.
Relevante artikelen
Adobe | ECM
My Marqit

Registreer je gratis voor de volgende voordelen:

  • Kosteloos toegang tot alle informatie
  • Onbeperkt downloaden van whitepapers
  • Altijd up-to-date via de Marqit nieuwsbrieven
E-mailadres
Wachtwoord
Wachtwoord [vergeten?]