De overstap van waterfall software testing naar agile software testing

De overstap van waterfall software testing naar agile software testing

17-09-2014ENReference Case
Voeg de whitepaper toe aan Mijn lijsten
U moet ingelogd zijn om een whitepaper aan uw favorieten toe te voegen. Login of registreer u als Marqit member.

Als onderdeel van continue productverbeteringen, heeft Air France/KLM een plan gelanceerd, genaamd Transform 2015. Het doel van dit plan is om de concurrentiepositie van Air France/KLM te verstevigen en daarbij de service omtrent producten, klanten en diensten te waarborgen. Een onderdeel van dit plan is om de werkstrategie van het software development team aan te passen, van Iteratief (herhaling) naar Agile.

De overstap van een iteratief/waterfall werkwijze naar agile ontwikkeling zorgt ervoor dat ontwikkelingsteams voor een flink aantal uitdagingen komen te staan. Terwijl de kortere time-to-market wordt gezien als een voordeel, wordt de last van het produceren van foutloze code gezien als een verantwoordelijkheid van ieder teamlid. Omdat de testcycli steeds korter worden, moeten ontwikkelingsteams sound test-strategieën implementeren met moderne tools.

Coverity Test Advisor stelt de testers van Air France/KLM in staat om de meest effectieve tests te isoleren. Maar wat belangrijker is: testers kunnen met deze tool identificeren waar testgaten ontstaan, om vervolgens direct nieuwe testen te creëren die deze gaten kunnen dichten. Het resultaat is dat software op de markt wordt gebracht met minder defecten, waardoor Air France/KLM de turbulentie onder controle kan houden.

Registratie vereist
Relevante artikelen
Coverity | Webdevelopment | Software testen | Agile
My Marqit

Registreer je gratis voor de volgende voordelen:

  • Kosteloos toegang tot alle informatie
  • Onbeperkt downloaden van whitepapers
  • Altijd up-to-date via de Marqit nieuwsbrieven
E-mailadres
Wachtwoord
Wachtwoord [vergeten?]