Creativiteit binnen organisaties: ontplooien of begraven?

Creativiteit binnen organisaties: ontplooien of begraven?

01-10-2014ENOnderzoek
Voeg de whitepaper toe aan Mijn lijsten
U moet ingelogd zijn om een whitepaper aan uw favorieten toe te voegen. Login of registreer u als Marqit member.

Creativiteit ontplooien is een aspect waar veel organisaties graag een goede voedingsbodem voor leggen. Creativiteit zorgt immers voor innovatie, het ontplooien van (onbekend) talent en -waar mogelijk- het vormen van leiderschap. Het gevolg hiervan is een innovatieve organisatie met gemotiveerd personeel en een vernieuwende blik op de toekomst. Maar hoe kunnen organisaties ervoor zorgen dat zij dit zo optimaal mogelijk neer kunnen zetten? Hoe krijgen organisaties het meeste uit hun medewerkers? En is het eigenlijk wel zo dat creativiteit daadwerkelijk zorgt voor een betere organisatie?

Dit zijn vragen die Forrester Research in opdracht van Adobe heeft onderzocht: in welke mate heeft creativiteit invloed op het bedrijfsresultaat van organisaties? In deze studie, uitgevoerd in mei 2014 onderzoekt Forrester senior managers van organisaties in verschillende branches om inzichtelijk te krijgen hoe zij omgaan met het begrip creativiteit en of te herleiden is in hoeverre creativiteit impact heeft op de bedrijfsresultaten.

Kort gezegd is hieruit voortgekomen dat organisaties die in grote mate openstaan voor creativiteit, een beter resultaat behalen op branche specifieke KPI’s dan diens concurrenten. Lees in dit rapport welke KPI’s hier worden benoemd en wat Forresters’ belangrijkste bevindingen zijn.

Registratie vereist
Relevante artikelen
Adobe
My Marqit

Registreer je gratis voor de volgende voordelen:

  • Kosteloos toegang tot alle informatie
  • Onbeperkt downloaden van whitepapers
  • Altijd up-to-date via de Marqit nieuwsbrieven
E-mailadres
Wachtwoord
Wachtwoord [vergeten?]