Service level agreements zijn voorbij. De tijd van experience level agreements is aangebroken!

Service level agreements zijn voorbij. De tijd van experience level agreements is aangebroken!

27-03-2015NLWhitepaper
Voeg de whitepaper toe aan Mijn lijsten
U moet ingelogd zijn om een whitepaper aan uw favorieten toe te voegen. Login of registreer u als Marqit member.
In veel traditionele outsourcingovereenkomsten is veel aandacht voor de Service Level Agreement (SLA). Hierin ligt tot in detail vast op welke dienstverlening een klant mag rekenen. De ouderwetse SLA past in een tijd dat outsourcing sterk gedreven werd door kostenbesparingen. Maar voor kostenbesparingen wordt in veel gevallen uiteindelijk een hoge prijs betaald, bijvoorbeeld door het doen van concessies op het gebied van kwaliteit of flexibiliteit. Als afnemer van een dienst verliest u bij de traditionele outsourcingbenadering de regie.

Experience Level Agreement

Deze oude aanpak voldoet niet meer. Het gaat vandaag de dag om dienstverlening en een juiste prijs/prestatie. Daarin past geen SLA maar een XLA, een Experience Level Agreement. De beleving en user experience spelen vandaag de dag een prominente rol. Een provider mag dan een beschikbaarheids- SLA van 99 procent bieden, de vraag is wat de gebruikers merken van die ene procent. Lees in de checklist wat de drie uitgangspunten van een Experience Level Agreement zijn en hoe deze XLA uw organisatie meer rust en zekerheid kan geven.
Registratie vereist
Relevante artikelen
SLA | Cloud Computing | Proact
My Marqit

Registreer je gratis voor de volgende voordelen:

  • Kosteloos toegang tot alle informatie
  • Onbeperkt downloaden van whitepapers
  • Altijd up-to-date via de Marqit nieuwsbrieven
E-mailadres
Wachtwoord
Wachtwoord [vergeten?]