API Gids: Hoe kun je mensen enthousiast maken voor (en geld laten verdienen met) APIs?

API Gids: Hoe kun je mensen enthousiast maken voor (en geld laten verdienen met) APIs?

17-12-2015ENWhitepaper
Voeg de whitepaper toe aan Mijn lijsten
U moet ingelogd zijn om een whitepaper aan uw favorieten toe te voegen. Login of registreer u als Marqit member.

Vandaag de dag vormen APIs de meest aantrekkelijke onderdelen binnen digitale portfolio’s van vele organisaties. Door de dominantie van het mobiele web en de daarbij horende verschuiving van website traffic naar API- of “web services” traffic, zien bedrijven van alle groottes dat APIs cruciaal zijn voor hun succes in de post-website wereld.

De toename in traffic richting APIs kan worden vergeleken met TV-kijkers die overstappen op uitzendingen via de kabel of web TV, omdat zij daar meer relevante inhoud kunnen consumeren via die media. Evenzo worden gebruikers aangetrokken tot API-powered content omdat deze content beter inspeelt op de situatie waarin zij zich begeven, waaronder de enorme toename in het gebruik van het mobiele web, wat een alledaagse bezigheid is van veel mensen.

De online kanalen van uw bedrijf moeten worden omgezet in krachtige API-kanalen (of omni-channels). Maar om dat voor elkaar te krijgen moeten bedrijven 3 typen developers toegang geven tot deze API-kanalen: intern, partner en community (third-party).

Deze gids legt uit waarom bedrijven hun APIs moeten beschouwen als producten, zodat zij in staat zijn om de apps en kanalen, die door die 3 groepen developers zijn gecreëerd, effectiever te bereiken, beheren en te bespelen.

Registratie vereist
Relevante artikelen
TIBCO Software | API
My Marqit

Registreer je gratis voor de volgende voordelen:

  • Kosteloos toegang tot alle informatie
  • Onbeperkt downloaden van whitepapers
  • Altijd up-to-date via de Marqit nieuwsbrieven
E-mailadres
Wachtwoord
Wachtwoord [vergeten?]