Hoe vergroot applicatiemonitoring de tevredenheid van uw eindgebruikers en wat is de rol van APM?

Hoe vergroot applicatiemonitoring de tevredenheid van uw eindgebruikers en wat is de rol van APM?

20-01-2016NLWhitepaper
Voeg de whitepaper toe aan Mijn lijsten
U moet ingelogd zijn om een whitepaper aan uw favorieten toe te voegen. Login of registreer u als Marqit member.

Om te zorgen voor stabiele prestaties van netwerken en applicaties, zet een IT-afdeling monitoringtools in. Deze tools richten zich van oudsher vooral op netwerkcomponenten – switches en routers – , servers en connectiviteit. Deze hulpmiddelen geven een goed beeld van het functioneren van alle hardware.

Traditionele tools zijn vooral gericht op beschikbaarheid en resource-benutting. Zij spelen een cruciale rol bij het identificeren van structurele problemen binnen het netwerk en de hardware. De tools zijn vaak minder sterk in het aangeven van de oorzaak van een storing of in het bieden van trendinformatie over prestaties vanuit het perspectief van de eindgebruiker.

De IT-industrie heeft daarop ingespeeld met de lancering van tools voor Application Performance Management (APM). APM-tools kijken naar de prestaties van de applicatie en de business services die een eindgebruiker verwacht van een applicatie. In deze whitepaper gaan we in op de rol van APM binnen het gehele monitoringproces. Dat gebeurt voor een belangrijk deel aan de hand van het SaaS-platform voor APM van New Relic.

Registratie vereist
My Marqit

Registreer je gratis voor de volgende voordelen:

  • Kosteloos toegang tot alle informatie
  • Onbeperkt downloaden van whitepapers
  • Altijd up-to-date via de Marqit nieuwsbrieven
E-mailadres
Wachtwoord
Wachtwoord [vergeten?]