ITSM: Meer doen met minder processen

ITSM: Meer doen met minder processen

13-06-2012ENWhitepaper
IT-managers bevinden zich al jaren in een spagaat tussen IT en de business en in de huidige economie neemt die druk zeker nog niet af. Aan de ene kant wil de directie dat de IT-manager meer doet met minder, aan de andere kant moet de IT-manager nog teveel tijd besteden aan operationele zaken. 

In de bijbel aller IT-procesbeschrijvingen - ITIL v3 - zijn 29 processen beschreven. Er is wereldwijd - zeer waarschijnlijk - geen bedrijf dat al deze 29 processen heeft ingericht. Zelfs al zou dit het geval zijn, dan nog is het lastig of onmogelijk om ermee te werken. Het uitgangspunt van ITIL is namelijk ‘de ideale wereld'. 

Dus hoe kun je IT nu zo op de business afstemmen dat duidelijk is wat de IT-afdeling kan leveren en zorg je er tegelijkertijd voor dat IT kan voldoen aan de wensen van de business, namelijk het meer moeten doen met minder?

Ons aanbod is vernieuwd! Deze whitepaper is niet meer beschikbaar. Kijk hieronder voor meer recente whitepapers over dit onderwerp.
My Marqit

Registreer je gratis voor de volgende voordelen:

  • Kosteloos toegang tot alle informatie
  • Onbeperkt downloaden van whitepapers
  • Altijd up-to-date via de Marqit nieuwsbrieven
E-mailadres
Wachtwoord
Wachtwoord [vergeten?]