Directie van IT onderneming onderschat het risico van een rechtszaak bij conflict met een klant

Directie van IT onderneming onderschat het risico van een rechtszaak bij conflict met een klant

30-08-2013NLWhitepaper
Voeg de whitepaper toe aan Mijn lijsten
U moet ingelogd zijn om een whitepaper aan uw favorieten toe te voegen. Login of registreer u als Marqit member.

Twee miljoen rechtszaken worden er ongeveer gestart in 2013 in Nederland, volgens de Raad voor de Rechtspraak. Dat is 6% meer dan vorig jaar. Het aantal puur zakelijke procedures zal ongeveer 705.000 zijn. Per 2013 zijn er 57.194 IT bedrijven in Nederland geregistreerd (een toename van 6% sinds 2012), 2.36% van het totale aantal bedrijven. Bij benadering levert dat al snel 165.000 rechtszaken per jaar op, alleen al in de IT branche. Dit is nog afgezien van de hoeveelheid conflictbemiddeling procedures bij Stichting Geschillenoplossing Automatisering, en natuurlijk de vele IT conflicten die met behulp van advocaten worden geschikt.

Het risico van een IT bedrijf om een juridische procedure of juridisch conflict te krijgen is dus groot. Dit risico wordt in de praktijk ondanks de cijfers onderschat door IT bedrijven, met alle gevolgen van dien!

Inhoudsopgave:

  1. Conflicten ontstaan door menselijke natuur
  2. Problemen ontstaan alleen met onredelijke klanten, toch?
  3. Hoe lelijk een conflict eruit ziet
  4. De effecten van een conflict op een IT bedrijf
  5. De IT directie kan persoonlijk aansprakelijk gesteld worden
  6. Conclusie: Zorg dus dat je conflicten voorkomt!
Registratie vereist
My Marqit

Registreer je gratis voor de volgende voordelen:

  • Kosteloos toegang tot alle informatie
  • Onbeperkt downloaden van whitepapers
  • Altijd up-to-date via de Marqit nieuwsbrieven
E-mailadres
Wachtwoord
Wachtwoord [vergeten?]