Text Analytics for Surveys: Open tekst in enquêteresultaten bruikbaar maken voor kwantitatieve analyse

Text Analytics for Surveys: Open tekst in enquêteresultaten bruikbaar maken voor kwantitatieve analyse

20-02-2014NLWhitepaper
Voeg de whitepaper toe aan Mijn lijsten
U moet ingelogd zijn om een whitepaper aan uw favorieten toe te voegen. Login of registreer u als Marqit member.

Welke woorden mensen gebruiken bij het beantwoorden van een vraag, zegt veel over de manier waarop ze denken en voelen. Daarom neemt u immers open vragen op in uw enquêtes. Dergelijke vragen geven meer gevarieerde en gedetailleerde informatie dan gesloten vragen. Tot op heden was het categoriseren van open tekst in enquêteresultaten tijdrovend, eentonig en kostbaar, wat het vaak moeilijk maakte om de werkelijke waarde uit deze antwoorden te halen.

Lees in deze whitepaper over een oplossing waarmee u de open tekst in antwoorden kunt kwantificeren, zodat deze samen met de andere enquêtegegevens kan worden geanalyseerd – grondig, betrouwbaar en snel. Het proces wordt automatisch uitgevoerd, maar u houdt de mogelijkheid om in te grijpen en de resultaten handmatig te verfijnen.

Of uw enquête nu wordt uitgevoerd ter ondersteuning van de besluitvorming (in een bedrijf, in een opleidingsinstituut of bij de overheid) of in het kader van academisch onderzoek: u kunt Text Analytics for Surveys altijd gebruiken voor het categoriseren van open tekst in antwoorden. Op welk terrein u zich ook begeeft, uw kwalitatieve en kwantitatieve analyses kunnen worden gecombineerd met behulp van één geavanceerd maar gebruiksvriendelijk desktopprogramma.

Registratie vereist
Relevante artikelen
IBM SPSS | Business analytics
My Marqit

Registreer je gratis voor de volgende voordelen:

  • Kosteloos toegang tot alle informatie
  • Onbeperkt downloaden van whitepapers
  • Altijd up-to-date via de Marqit nieuwsbrieven
E-mailadres
Wachtwoord
Wachtwoord [vergeten?]