Heineken bespaart in één jaar tijd meer dan 315.000 euro aan reiskosten en vermindert CO2-uitstoot met 160 ton

10-07-2012

Brouwerij HEINEKEN heeft het afgelopen jaar haar reiskosten met meer dan 315.000 euro gereduceerd en de CO2-uitstoot met maar liefst 160 ton

Brouwerij HEINEKEN heeft het afgelopen jaar haar reiskosten met meer dan 315.000 euro gereduceerd en de CO2-uitstoot met maar liefst 160 ton; dit dankzij de Polycom RealPresence-videosamenwerkingoplossingen. Polycom, Inc. (Nasdaq: PLCM) is marktleider in op standaarden gebaseerde oplossingen voor Unified Communications (UC). HEINEKEN gebruikt RealPresence om het aantal reiskilometers van het salespersoneel binnen het Verenigd Koninkrijk terug te dringen. Met de Polycom-video-oplossingen heeft HEINEKEN zijn kantoren in Londen en Edinburgh veranderd in een virtuele campus. De reductie met 315.000 euro en 160 ton CO2 staat gelijk aan 1.270 autoritten tussen Edinburgh en Londen. De reductie is omgerekend eveneens een besparing van 752 retourvluchten tussen Edinburgh en Londen. Naast de besparing die dit oplevert, bevordert de internationale bierbrouwer met RealPresence de communicatie tussen de kantoren in Londen en Edinburgh en de verschillende productielocaties.

Verschillende Locaties

Met een personeelsbestand dat werkt op verschillende locaties, wilde HEINEKEN zijn communicatie verbeteren tussen het hoofdkantoor in Edinburgh en andere kantoren en productielocaties elders in het Verenigd Koninkrijk. Tegelijkertijd streefde de bierbrouwer ernaar het aantal dienstreizen van de meer dan vijfhonderd salesmedewerkers terug te dringen. HEINEKEN werkt in het Verenigd Koninkrijk met Polycom-partner Talk & Vision voor het beheer en onderhoud van zijn wereldwijde systemen. HEINEKEN heeft meer dan elf videokamers in het Verenigd Koninkrijk; daarnaast heeft het bedrijf nog 160 units in meer dan vijftig landen verspreid over de gehele wereld, waaronder Nederland, Mexico, Roemenië, Polen en de Verenigde Staten. De nieuwe oplossingen in het Verenigd Koninkrijk omvatten onder andere Polycom® RealPresence® Immersive-videosuites (Polycom® OTX™-serie) en Polycom® RealPresence® Room-video-oplossingen (HDX® 7000). Beide oplossingen draaien op het RealPresence-platform, een uitgebreide software-infrastructuur voor universele videosamenwerking. Daarnaast beschikt het personeel van HEINEKEN met de CMA™ Desktop over de ‘conciërgeservice’ van Talk & Vision: via deze dienst nemen medewerkers eenvoudig deel aan een van de achtduizend videoconferenties die er wereldwijd plaatsvinden binnen het HEINEKEN-concern. De OTX™ Room-video-oplossing van Polycom gebruikt de bierbrouwer voor een groot aantal vergaderingen; van directiemeetings tot afdelingsvergaderingen en HR-interviews. Tegelijkertijd kunnen medewerkers in Edinburgh eenvoudig hun collega’s in Londen spreken, zonder te reizen.

“De HD-kwaliteit, het gebruiksgemak en de bijna levensechte beelden van mensen aan het andere eind van het Polycom-videoconferencingsysteem hebben bij ons geleid tot meer gebruik van, en vraag naar videosamenwerking. Medewerkers boeken veel vaker extra vergaderingen”, zegt Brendan Rafferty, IT-architect bij HEINEKEN. “Het was niet eens nodig om dit systeem intern te lanceren. Alleen mond-tot-mondreclame was voldoende om deze oplossing onderdeel te maken van de dagelijkse bedrijfsvoering.”

Voor een brouwerij met een continue bedrijfsvoering is het belangrijk om informatie efficiënt te delen. De leden van het salesteam van HEINEKEN, die constant onderweg zijn, beschikken nu over een betere werk-privébalans doordat ze minder reisuren hebben en realtime informatie binnen de organisatie kunnen delen. Met het Polycom® RealPresence® Platform beschikt HEINEKEN over een complete videosamenwerkingsoplossing die een ‘multiparty’-spraakoplossing combineert met video- en contentsamenwerkingssessies. Daarnaast bekijkt HEINEKEN hoe het binnen het bedrijf videoconferencing kan blijven stimuleren via virtuele vergaderkamers, ongeacht of het gaat om spraak of video. Nu het gebruik van de video-oplossing toeneemt, onderzoekt HEINEKEN het gebruik van Polycom RealPresence Mobile op iPads. Op deze manier wil de brouwerij haar personeel in de toekomst eenvoudig in staat stellen videovergaderingen te houden en bilaterale vergaderingen te beleggen in een van de videosamenwerkingssuites.

“Ons personeel is verspreid over een aantal locaties, hoofdkantoren, callcenters en productielocaties. Dit is een krachtige tool waarmee mensen achter hun pc eenvoudig kunnen zien wie er beschikbaar is. Vervolgens nodigen ze een collega uit voor een telefoongesprek, ze schakelen over naar een videogesprek of ze verplaatsen het gesprek meteen naar een vergaderkamersysteem. En dit alles met één druk op de knop”, zegt Jem Anderton, IT Innovation & Solution Development Manager bij HEINEKEN. “HEINEKEN zal in het Verenigd Koninkrijk fors blijven investeren in mobiele en tablettechnologie. Onze visie is dat ons salesteam video inzet om in contact te blijven met collega’s en klanten. Dit vermindert aanzienlijk de tijd die nodig is voor een-op-eengesprekken en het stelt ze bovendien in staat in contact te blijven met collega’s op kantoor.”

De Britse tak van HEINEKEN is opgericht in april 2008 met de overname van het Britse Scottish & Newcastle PLC door HEINEKEN NV. HEINEKEN is de belangrijkste producent van bier en cider in het Verenigd Koninkrijk. HEINEKEN heeft in het Verenigd Koninkrijk meer dan 2.400 mensen in dienst en produceert enkele van de meest geliefde bier- en cidermerken, waaronder Foster's, Heineken®, Strongbow, Kronenbourg 1664, John Smith's en Bulmers. Daarnaast bezit HEINEKEN 1.400 cafés via de S&N Pub Company-tak.

My Marqit

Registreer je gratis voor de volgende voordelen:

  • Kosteloos toegang tot alle informatie
  • Onbeperkt downloaden van whitepapers
  • Altijd up-to-date via de Marqit nieuwsbrieven
E-mailadres
Wachtwoord
Wachtwoord [vergeten?]