Marketingtools binnen ict-bedrijf? Eerst de strategie

07-12-2020
Het inzetten van online-marketing in de commerciële bedrijfsvoering is een belangrijke basis om het koopproces van de potentiële koper inzichtelijk te krijgen. Ook binnen de ict-branche. Omdat er in de it -relatief veel affiniteit is met het gebruik van tools, is de stap om deze toe te passen snel gezet. Vaak te snel, omdat er voorbij wordt gegaan aan de online-strategie.

Marketingtools zijn zeker handig en populair. Efficiency verbeteringen en meer mogelijkheden tot een verbeterde customer experience zijn belangrijke effecten en vele tools bieden goede mogelijkheden om resultaten te analyseren en te meten. In plaats van het baseren van de tool op de marketingstrategie en de marketingdoelen van het bedrijf, gebeurt het helaas vaak andersom: eerst de tool en dan nadenken. Dit resulteert niet zelden in het ongestructureerd plaatsen van marketinguitingen en is één van de belangrijke redenen dat het online-resultaat als teleurstellend, tijdrovend en zonder focus wordt ervaren.

 

Lees verder >>

My Marqit

Registreer je gratis voor de volgende voordelen:

  • Kosteloos toegang tot alle informatie
  • Onbeperkt downloaden van whitepapers
  • Altijd up-to-date via de Marqit nieuwsbrieven
E-mailadres
Wachtwoord
Wachtwoord [vergeten?]