Gemeente Lelystad kiest voor WebNext Zaaksysteem van Inter Access

19-01-2010

De Gemeente Lelystad kiest na een openbare Europese aanbesteding voor het WebNext Zaaksysteem van Inter Access. Lelystad wil met deze frontoffice- en midofficeoplossing de dienstverlening aan burgers verder verbeteren. Het WebNext Zaaksysteem is 24 uur per dag en zeven dagen per week toegankelijk voor burgers en bedrijven die via de frontoffice of een Persoonlijke Internet Pagina (PIP) een overzicht kunnen krijgen van alle lopende en afgeronde zaken met hun gemeente, zoals vergunningaanvragen, bezwaarschriften, ophalen grofvuil of een GBA-uittreksel. Daarmee speelt de gemeente in op de ontwikkeling om vraaggericht te werken en de burger centraal te stellen. De implementatie vindt plaats in het kader van het programma ‘Gemeente heeft Antwoord’. Dit programma heeft onder meer tot doel om in 2010 zestig procent en in 2015 tachtig procent van alle (aan)vragen aan de gemeente via alle kanalen direct te beantwoorden of in behandeling te nemen.

Volgens Henri van Ulsen, teamleider ICT bij de Gemeente Lelystad, bood Inter Access met WebNext de beste prijs/kwaliteitverhouding van alle deelnemers aan de aanbesteding. “Daarnaast is er bij Inter Access veel expertise en praktijkervaring op midofficegebied doordat meer dan veertig gemeenten dit systeem al inzetten. Wij hebben nu samen met Inter Access een ambitieus programma opgezet om vanaf maart 2010 zes nieuwe gemeentelijke producten via ons digitale loket aan te bieden. Vervolgens willen we de komende drie jaar elke kwartaal vijf nieuwe toevoegen. We groeien zo in de komende jaren van de huidige zes naar ruim zestig producten die inwoners en bedrijven via het digitale loket van de gemeente kunnen afnemen. Op deze manier maken we enorme stappen binnen het programma ‘Gemeente heeft Antwoord’. We werken toe naar één gemeentelijk frontoffice dat via post, telefoon, het internet of baliediensten levert aan burgers en bedrijven.”

Van Ulsen noemt als extra voordeel van het WebNext Zaaksysteem van Inter Access de optimale integratiemogelijkheden met platformen van diverse andere leveranciers. “WebNext biedt standaardkoppelingen met de meeste backofficeoplossingen voor gemeenten, waardoor je beschikt over een geïntegreerde omgeving die snel inzetbaar is.”

De Gemeente Lelystad en Inter Access werken al ruim zeven jaar samen op het gebied van ICT. In 2009 heeft Inter Access ter ondersteuning van een nieuw kantoorconcept samen met de gemeente een visie ontwikkeld op het ‘Het Nieuwe werken’.

“De keuze van Lelystad onderstreept de kracht van onze WebNext-, die nu al door meer dan veertig Nederlandse gemeenten wordt ingezet om de digitale dienstverlening vorm te geven”, zegt Han Dieperink, lid van de hoofddirectie van Inter Access. “Wij zijn blij met dit succes en het stimuleert ons om te investeren in de volgende generatie e-Overheid-oplossingen.”

My Marqit

Registreer je gratis voor de volgende voordelen:

  • Kosteloos toegang tot alle informatie
  • Onbeperkt downloaden van whitepapers
  • Altijd up-to-date via de Marqit nieuwsbrieven
E-mailadres
Wachtwoord
Wachtwoord [vergeten?]