SPS

SPS

Buitenomweg 14
2811 BM  Reeuwijk
Nederland
+31 18 2302222
info@sps.nl
http://www.sps.nl

Over SPS

SPS is de leverancier en ontwikkelaar van de Gensys™ Business en IT Service Management oplossing en EUX, een cloud gebaseerde oplossing voor ‘application performance management’. SPS is daarnaast aanbieder van de op Gensys gebaseerde RES-Q beheerdiensten en Cloud services. SPS richt zich vooral op de Managed Service Providers, Shared Service Centra en de IT-afdelingen van middelgrote tot grote organisaties met een sterke IT visie die ondersteunend is aan de business doelstellingen. Voor de gehele doelgroep geldt dat zij bestaat uit, veelal groeiende, organisaties die op zoek zijn naar agile IT-beheer waarbij IT als dienst wordt geleverd aan de interne of externe klant. Met meer dan 20 jaar beheerexpertise bij meer dan 450 gerenommeerde klanten met een grote diversiteit aan IT-infrastructuur, is SPS één van de belangrijkste spelers in de BSM- en ITSM-markt.

Documenten

10-05-2016SPSpdfNLWhitepaper

Cloud-monitoring: hoe behoudt u controle over de hele IT-infrastructuur, waar deze zich ook bevindt?

Cloud-monitoring: hoe behoudt u controle over de hele IT-infrastructuur, waar deze zich ook bevindt?
In deze whitepaper geven wij antwoord op de vraag hoe belangrijk integraal inzicht in de keten is als de IT-infrastructuur wordt opgesplitst.
Lees verder>>
10-05-2016SPSpdfNLReference Case

Provincie Flevoland realiseert proactieve ketenmonitoring

Provincie Flevoland realiseert proactieve ketenmonitoring
Beleidsvorming en uitvoerende taken binnen de Provincie Flevoland zijn steeds meer afhankelijk van IT. Door de jaren heen werd de IT-omgeving van de provincie complexer en de eisen van de klant groter. Dit vraagt om veranderingen binnen de IT-organisatie en daarom heeft provincie Flevoland besloten om de overstap te maken van reactief naar proactief en uiteindelijk voorspellend IT-beheer.
Lees verder>>
10-05-2016SPSpdfNLReference Case

Mooy Logistics besteedt beheer en infrastructuur volledig uit

Mooy Logistics besteedt beheer en infrastructuur volledig uit
Wat waren de redenen voor Mooy om uit te besteden? Welke selectiecriteria heeft men gebruikt? Waarom is voor SPS gekozen?
Lees verder>>
10-05-2016SPSpdfNLReference Case

Zorginstelling HSK gaat van reactief naar proactief beheer en monitoring van nieuwe IT-omgeving

Zorginstelling HSK gaat van reactief naar proactief beheer en monitoring van nieuwe IT-omgeving
HSK besloot een nieuwe, op Citrix en VMware gebaseerde, IT-omgeving te bouwen en te huisvesten in een onafhankelijk datacenter. Voor het beheren en het monitoren van deze nieuwe IT-infrastructuur ging HSK op zoek naar een andere partner en stelde daarbij een aantal eisen.
Lees verder>>
10-05-2016SPSpdfNLWhitepaper

Hoe kunt u de grootste ergernis van eindgebruikers, de reactietijd van software, wegnemen?

Hoe kunt u de grootste ergernis van eindgebruikers, de reactietijd van software, wegnemen?
Uit onderzoek, uitgevoerd door SPS, onder ruim 1.000 eindgebruikers blijkt dat de reactietijd van software de top 5 IT-ergernissen aanvoert. Deze whitepaper zet enkele opvallende resultaten uit het onderzoek uiteen en biedt u een concrete oplossing voor het verbeteren van de eindgebruikerservaring.
Lees verder>>
10-05-2016SPSpdfNLWhitepaper

Het IT-beheer van een hybride cloud: verlies de IT-keten niet uit het oog

Het IT-beheer van een hybride cloud: verlies de IT-keten niet uit het oog
Deze whitepaper geeft antwoord op de vraag hoe IT-afdelingen het beste om kunnen gaan met het beheer van een hybride cloud.
Lees verder>>
10-05-2016SPSpdfNLWhitepaper

End-User eXperience Monitoring: essentieel voor Application Performance Management

End-User eXperience Monitoring: essentieel voor Application Performance Management
Waarom is het zo moeilijk én belangrijk om de eindgebruikerservaring in kaart te brengen, welke rol speelt EUX monitoring hierin en wat verstaan we onder APM en end-to-end monitoring?
Lees verder>>
10-05-2016SPS pdfNLReference Case

DSW Rijswijk brengt infrastructuur onder in managed Cloud

DSW Rijswijk brengt infrastructuur onder in managed Cloud
DSW Rijswijk is een Sociaal Werkbedrijf in Zoetermeer, Leidschendam-Voorburg, Rijswijk. Naast de noodzaak om op korte termijn een nieuwe beheerorganisatie te vinden, was het ook noodzakelijk om in de nabije toekomst de IT-infrastructuur te vernieuwen.
Lees verder>>
10-05-2016SPSpdfNLReference Case

De voordelen van een ERP-systeem dat draait in een Virtual Private Cloud met 24/7 IT-beheer

De voordelen van een ERP-systeem dat draait in een Virtual Private Cloud met 24/7 IT-beheer
Als onderdeel van een strategische heroriëntatie besloot Chrysal over te stappen naar de Virtual Private AX Cloud (VPC) van SPS en HSO voor Microsoft Dynamics AX.
Lees verder>>
14-08-2015SPSpdfNLReference Case

Optimaal werken met het EPD dankzij inzicht in eindgebruikersperspectief

Optimaal werken met het EPD dankzij inzicht in eindgebruikersperspectief
Altrecht ging op zoek naar een oplossing om inzicht te krijgen in wat de eindgebruiker ervaart: de end-user experience.
Lees verder>>
14-08-2015SPSpdfENWhitepaper

Besparen dankzij IT-beheertooling: de 9 onderdelen van uw business case

Besparen dankzij IT-beheertooling: de 9 onderdelen van uw business case
Welke elementen van IT-beheertooling dragen het meest bij aan het besparen van kosten? En hoe kan ik voor mijn eigen organisatie een businesscase maken? Daar geeft deze whitepaper de antwoorden op.
Lees verder>>
17-10-2013SPSpdfNLReference Case

Revalidatie Friesland besteedt beheer van bedrijfskritische applicatie Ecaris uit

Revalidatie Friesland besteedt beheer van bedrijfskritische applicatie Ecaris uit
Revalidatie Friesland heeft het beheer voor zijn belangrijkste applicatie Ecaris al jaren uitbesteed, maar was niet tevreden over de dienstverlening. Daarom ging de revalidatie-instelling op zoek naar een nieuwe partner en koos voor SPS. Revalidatie Friesland maakt nu gebruik van het RES-Q remote beheercentrum van SPS en beschikt over een preventieve kennispartner en een stabiele IT-omgeving.
Lees verder>>
17-10-2013SPSpdfNLReference Case

Libra Zorggroep met behulp van de juiste partner klaar voor toekomst en de invoer van het Revalidatie EPD

Libra Zorggroep met behulp van de juiste partner klaar voor toekomst en de invoer van het Revalidatie EPD
De invoering van het Revalidatie EPD gaf voor Libra Zorggroep de doorslag om een complete vernieuwing door te voeren van de IT-infrastructuur. Zowel de hardware als infrastructuur waren aan vervanging toe en in het kader van het Revalidatie EPD moest ook de beveiliging geoptimaliseerd worden op basis van de NEN7510 norm.
Lees verder>>
17-10-2013SPSpdfNLReference Case

Fluiconnecto Benelux brengt complete IT-omgeving extern onder

Fluiconnecto Benelux brengt complete IT-omgeving extern onder

Om de beschikbaarheid van haar Microsoft Dynamics AX-systeem te garanderen voor zowel de Benelux als Singapore besloot Fluiconnecto om haar IT-omgeving volledig uit te besteden. René Sneep, ICT-manager bij Fluiconnecto Benelux, vertelt in deze case study hoe dit proces is verlopen, welke criteria voorop stonden bij het selecteren van de juiste service provider en welke capaciteiten de doorslag hebben gegeven bij de keuze voor SPS.

Lees verder>>
17-10-2013SPSpdfNLWhitepaper

Het beheer van Oracle database(s) uitbesteden: Beschikbaarheid, capaciteit en prestaties gegarandeerd

Het beheer van Oracle database(s) uitbesteden: Beschikbaarheid, capaciteit en prestaties gegarandeerd
Voor gebruikers is een probleemloos functionerende Oracle-database een vereiste en men moet volledig kunnen vertrouwen op een correcte werking. Vele jaren ervaring met het beheer van Oracle-databases staan aan de basis van deze whitepaper, waarin preventieve en correctieve acties worden toegelicht.

Onderwerpen die aan bod komen in deze whitepaper: Aanmaken en dimensioneren van een database, performance management, netwerk, beveiligen van data, backup en recovery, licenties, oplossen van foutmeldingen, onbereikbare database en updates & support.

Lees verder>>
27-02-2013SPShtmlNLVideo

2organize verbetert continuïteit en betrouwbaarheid dienstverlening met beheerde IaaS-oplossing

2organize verbetert continuïteit en betrouwbaarheid dienstverlening met beheerde IaaS-oplossing
2organize, een handelsnaam van Oxyma, is een marketing service provider die organisaties helpt de customer value te verhogen. De kantoorautomatisering van 2organize toe was aan een upgrade. Na het afwegen van diverse mogelijkheden is gekozen voor een beheerde IaaS-omgeving.
Lees verder>>
04-03-2013SPShtmlNLVideo

LinkiT integreert monitoring en service management

LinkiT integreert monitoring en service management
IT-dienstverlener LinkiT biedt een breed pakket aan diensten, van staffing tot managed services en hostingdiensten. Om de SLA’s en overige contractafspraken met klanten beter te kunnen bewaken en de facturering te automatiseren, ging LinkiT op zoek naar een nieuwe service management oplossing.
Lees verder>>
13-02-2013SPSpdfNLReference Case

Rail Service Center Rotterdam besteedt 24x7 beheer bedrijfskritische systemen uit

Rail Service Center Rotterdam besteedt 24x7 beheer bedrijfskritische systemen uit

Het belangrijkste doel van Rail Service Center (RSC) Rotterdam is om vrachtwagens zoveel mogelijk van de weg te houden door betrouwbaar en snel railtransport te bieden binnen Europa. Om de continuïteit van de bedrijfskritische systemen te garanderen en om de IT-afdeling de ruimte te geven zich te concentreren op de business is het IT-beheer uitbesteed.

Lees verder>>
13-02-2013SPSpdfNLReference Case

Optimalisatie- en vernieuwingsslag maakt IT-infrastructuur JSO klaar voor Het Nieuwe Werken

Optimalisatie- en vernieuwingsslag maakt IT-infrastructuur JSO klaar voor Het Nieuwe Werken
JSO is het expertisecentrum voor jeugd, samenleving en ontwikkeling. De ICT-omgeving voldeed niet meer en dat was voor JSO aanleiding om op zoek te gaan naar een nieuwe IT-partner.
Voorwaarde was een betrouwbare IT-omgeving met een hoge performance die ook thuis en onderweg goed en veilig bereikbaar is en de mogelijkheid tot 24x7 monitoring.
Lees verder>>
17-10-2012SPSpdfNLWhitepaper

Voorspellend beheer is beter is dan “genezend” beheer

Voorspellend beheer is beter is dan “genezend” beheer
Leveranciers van beheertools en organisaties die IT-beheer uitvoeren prijzen veelvuldig hun proactief karakter. Maar is proactief beheer nog afdoende, kijkend naar de eisen die bedrijfsprocessen (business services) stellen aan de IT-infrastructuur?
Lees verder>>
19-10-2012SPSpdfNLWhitepaper

Business Service Management: Eén ERP-oplossing voor al uw beheer

Business Service Management: Eén ERP-oplossing voor al uw beheer
Deze whitepaper beschrijft wat Business Service Management (BSM) is en welke toegevoegde waarde BSM heeft voor u als interne IT Service Provider.
Lees verder>>
23-02-2013SPSpdfNLWhitepaper

Business Service Management: Het groeipad van een BSM-oplossing

Business Service Management: Het groeipad van een BSM-oplossing
Een belangrijke karakteristiek van Business Service Management (BSM) is dat deze uit een verscheidenheid aan geïntegreerde functies bestaat zodat de IT-beheerafdeling de business effectief en efficiënt ondersteunt. Maar iedere organisatie heeft een andere behoefte aan IT-ondersteuning en heeft daarin een bepaalde mate van volwassenheid bereikt.

Om een goede fit mogelijk te maken is een Drie-Fasen-Model ontwikkeld. Met dit model kan een klant zowel de huidige (“IST”) als de gewenste situatie (“SOLL”) situatie bepalen. Het groeipad naar een BSM-oplossing kan vervolgens ondersteund worden door het Drie-Fasen-Model, maar ook met een Blauwdruk en een transitieplan.

Lees verder>>
19-10-2012SPSpdfNLReference Case

ICT-afdeling Ymere bereikt Operational Excellence met o.a. BSM-oplossing

ICT-afdeling Ymere bereikt Operational Excellence met o.a. BSM-oplossing
Ed de Myttenaere, Manager ICT bij Ymere, vertelt in deze reference case hoe de ICT-dienstverlening professioneler is geworden door service monitoring en nu aanzienlijk meer toegevoegde waarde kan leveren aan de business.
Lees verder>>
19-10-2012SPSpdfNLReference Case

De voordelen van het uitbesteden van 24/7 beheer van de IT-infrastructuur

De voordelen van het uitbesteden van 24/7 beheer van de IT-infrastructuur

Het octrooi- en merkenbureau EP&C heeft samen met PQR de IT-infrastructuur volledig vernieuwd en gevirtualiseerd. Op dat moment besloot EP&C ook het beheer uit te besteden, maar de geselecteerde externe partij bleek niet aan de verwachtingen te voldoen. Op advies van PQR is de organisatie met SPS in gesprek gegaan.

EP&C maakt nu gebruik van de RES-Q beheerdienst van SPS. Arthur Hukom, Director EP&C, vertelt over de voordelen van uitbesteden: “De overgang van reactief naar preventief beheer is enorm. We worden nu volledig ontzorgd.”

EP&C is een octrooi- en merkenbureau dat nationaal en internationaal actief is op het gebied van het beschermen van intellectueel eigendom. in Nederland behoort EP&C tot de top 3 octrooibureaus.

Lees verder>>
18-10-2012SPSpdfNLReference Case

Kostenbesparing bij DA door proactief beheer

Kostenbesparing bij DA door proactief beheer
DA was niet tevreden over de externe IT-dienstverlener die een gedeelte van het beheer uitvoerde en ging op zoek naar een nieuwe partij. Marco van der Zalm (IT Manager) en Guido Reulen (Teamleider technisch beheer) van DA vertellen in deze reference case voor welke partij ze uiteindelijk gekozen hebben, waarom en welke voordelen er behaald zijn.
Lees verder>>
19-10-2012SPSpdfNLReference Case

Corio profiteert van totaalpakket IT-diensten en is 24/7 verzekerd van preventief beheer

Corio profiteert van totaalpakket IT-diensten en is 24/7 verzekerd van preventief beheer

Corio heeft het dagelijks 24/7 systeembeheer uitbesteed, waarbij een remote beheerafdeling preventief beheer en monitoring uitvoert. Charles Moeling, Manager Infrastructure bij Corio, vertelt in deze Reference Case welke rol IT speelt voor de organisatie en op welke manier de relatief kleine IT-afdeling in staat is het IT-management optimaal te doen. "Onze partner neemt ons veel werk uit handen en biedt een totaalpakket: alle IT-disciplines worden door onze partner vertegenwoordigd. Het is prettig om één aanspreekpunt te hebben die bovendien binnen haar organisatie ook korte lijnen hanteert. Naast monitoring, beheer, consultancydiensten en projectondersteuning maken we ook gebruik van de resources van onze partner."

Ruim tien jaar geleden is Corio ontstaan uit een fusie tussen VIB (Vastgoedfonds voor Institutionele Beleggers) en WBN (Winkel Beleggingen Nederland).

Lees verder>>
My Marqit

Registreer je gratis voor de volgende voordelen:

  • Kosteloos toegang tot alle informatie
  • Onbeperkt downloaden van whitepapers
  • Altijd up-to-date via de Marqit nieuwsbrieven
E-mailadres
Wachtwoord
Wachtwoord [vergeten?]

Twitterfeed