Voor steeds meer bedrijven en organisaties is data zonder twijfel het belangrijkste bedrijfsmiddel. Dat wordt duidelijk op het moment dat een organisatie langere tijd niet kan beschikken over bedrijfsgegevens. In dat geval is het primaire proces onmiddellijk in het geding, aangezien belangrijke afdelingen stilstaan, zoals de financiële afdeling die geen facturen kan versturen. De meeste bedrijven onderkennen deze risico’s en hebben maatregelen getroffen die ernstig dataverlies moeten voorkomen. Zij zorgen voor regelmatige back-ups naar tape of disks of replicatie naar een tweede locatie. De praktijk leert dat het vaak veel lastiger is om data goed te herstellen dan het op het eerste oog lijkt. Maar aangezien dit geen kernactiviteit van bedrijven is, besteden steeds meer organisaties deze activiteiten uit aan een gespecialiseerde partij. In deze whitepaper beschrijven we deze Disaster Recovery-as-a-Service-dienstverlening. De whitepaper biedt zo handvatten voor organisaties die op zoek zijn naar manieren om hun data beter te beschermen en goed voorbereid te zijn op calamiteiten. |